Jak trampoliny po deszczu.

Obecność parku trampolinowego w obiekcie handlowym przynosi korzyści obu stronom

Ostatnie tygodnie obfitowały w informacje o otwarciach  i nowych umowach najmu podpisanych  z parkami trampolin w Polsce. Czy jest to chwilowa moda czy może trend, który na stałe wpisze się w nasz krajobraz? Jeszcze rok temu  ta forma rozrywki była traktowana jako ciekawostka. Okazuje się jednak, że jest to intratny biznes.

Z USA do Polski

Eksperci szacują, że do końca tego roku w Polsce może funkcjonować blisko 50 parków trampolin. W ostatnich tygodniach ich otwarcia miały miejsce w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Krakowie. Jak wiele nowych trendów, ten również przywędrował do nas z USA, gdzie parki z trampolinami zaczęły się pojawiać już 10 lat temu. Co więcej, amerykańskie sieci zaczynają dostrzegać wzrost popularności tego typu rozrywki w naszym kraju – House of Air, który jest jednym z liderów na amerykańskim rynku, zdecydował się „wejść” do Polski. Drugi najważniejszy gracz z USA – Sky Zone  –  podobno również  rozważa rozwój swojej sieci w Polsce.

Dołączenie do naszego rynku tak znanych i renomowanych firm będzie wyznacznikiem nowej jakości w branży parków trampolin. Klientów mogą przekonać swoim  doświadczeniem, asortymentem, pomysłem na funkcjonowanie oraz obsługą klienta na najwyższym poziomie. Polskie firmy będą musiały podnieść standard świadczonych usług, aby móc konkurować z wyżej wymienionymi przedsiębiorstwami.

Rosnąca popularność parków trampolin nie powinna dziwić osób śledzących zagraniczne rynki. W Wielkiej Brytanii działa już 40 parków trampolin (brytyjskie firmy również wchodzą do Polski). W USA, gdzie zaczęła się ta moda, działa już ponad 700 parków, a co miesiąc otwiera się około 30 nowych. Doskonałym miejscem do ulokowania parku trampolin wydają się centra handlowe. Dla zarządcy centrum jest to sposób na zwiększenie atrakcyjności obiektu i przyciągnięcie nowych klientów. Ponadto „trampoliniarze” są coraz chętniej pożądanym najemcą, gdyż na swoje potrzeby wynajmują zwykle od 1000 do 4000 mkw. Badania na rynkach zachodnich dowodzą, że wprowadzenie parku trampolin do centrum handlowego przekłada się na wzrost footfallu (odwiedzalności) o 15-20%. To naprawdę duży udział. Także właściciele parków trampolin czerpią szereg korzyści z obecności w obiekcie handlowym – z racji tego, że galerie są zazwyczaj dobrze skomunikowane zapewniają stały dopływ klientów , a dodatkowo oferują duże i wygodne parkingi.

Dla małych i dużych

Parki trampolin to nie tylko miejsce dla sportowców wyczynowych. Zajęcie dla siebie znajdą tu zarówno dzieci, jak i dorośli. Co więcej, trampoliny znakomicie sprawdzają się jako miejsca do organizacji firmowych spotkań integracyjnych, a także imprez dla nastolatków i dorosłych. Nie brakuje tu także dodatkowych usług takich, jak kawiarnieoraz kąciki dla najmłodszych, co jest dodatkowym atutem dla rodzin z dziećmi.  W niektórych parkach funkcjonują już specjalne opaski na nadgarstki, które sygnalizują rodzicom, że w ciągu kilku minut kończy się czas zabawy wykupiony dla dziecka.

Warto podkreślić, że w Polsce nie ma jeszcze prawa określającego szczegółowe zasady,na jakich mogą działać parki trampolin. Nie ma listy dopuszczalnego asortymentu czy też szczegółowych przepisów regulujących warunki bezpieczeństwa, jakie muszą spełniać tego typu miejsca. Niestety, w związku z tym na rynku pojawiają się operatorzy, którzy do bezpieczeństwa klientów nie przykładają należytej uwagi. Należy jednak pamiętać, że złe przygotowanie i zaplanowanie parków może prowadzić do wypadków. Zarządcy centrów handlowych powinni dokładać wszelkich starań, aby do współpracy wybierać tylko tych partnerów, którzy bezpieczeństwo swoich klientów traktują priorytetowo. Zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz doskonałej obsługi klienta jest bowiem w tej branży kluczem do sukcesu.

Niezależnie od tego czy parki trampolin są krótkotrwałą modą, czy na stałe zagoszczą w centrach handlowych, popyt na nie jest obecnie ogromny. W najbliższych latach parki trampolin będą się pojawiać w wielu lokalizacjach, urozmaicając jednocześnie swój asortyment i ofertę zajęć tak, aby jak najdłużej utrzymać zainteresowanie klientów.