Biurowce jak hotele.

Rosnące oczekiwania najemców wpływają na pracę zarządców

Miejsce pracy – to jak wygląda, gdzie jest położone, jak jest zaprojektowane – to dziś bardzo ważny element w biznesowej układance. Atrakcyjność biura ma wpływ na pozyskiwanie nowych pracowników i utrzymanie obecnych. To m.in. dlatego najemcy powierzchni biurowych mają coraz większe wymagania. A ważnym elementem w budowaniu atrakcyjności miejsca pracy jest zarządca.

Zarządca powinien dołożyć wszelkich starań, żeby zorganizować sprzyjające środowisko i budować przyjazną atmosferę – nie tylko dla najemców, ale i dla pozostałych użytkowników nieruchomości. Oczywiście u podstaw leży techniczne utrzymanie nieruchomości: zachowanie ustalonych standardów i utrzymanie parametrów grzania, chłodzenia, wilgotności bądź też optymalizacja pracy wind. W gestii zarządcy znajduje się również kontrola poziomu hałasu w nieruchomości, estetyka ubioru służb budynkowych czy dobór zieleni i wyposażenia recepcji, holi oraz utrzymanie terenu zewnętrznego. Te wszystkie elementy wpływają na komfort pracy najemców. Ale na tym nie koniec…

Dziś oczekiwania najemców są znacznie większe. Coraz częściej standardem stają się usługi ułatwiające codzienne życie najemców. To one sprawiają, że nieruchomość jest bardziej funkcjonalna dla użytkowników. Na jej terenie oczekiwane są już nie tylko punkty restauracyjne, bankomaty czy kioski, ale także dodatkowe usługi specjalne: np. pralniomaty, paczkomaty, punkty obsługi kurierskiej czy dodatkowe punkty, gdzie można dokonać chociażby przeróbek krawieckich.

Wzorem usług hotelowych najemcy biurowi coraz częściej są zainteresowani usługami concierge, wspierającymi organizacyjnie najemców i gości  np. w rezerwacji biletów, hoteli czy taksówek. Najemcy coraz częściej korzystają również z nowości technologicznych.

Powszechne stają się takie rozwiązania, jak chociażby parkingowe systemy rozpoznawania tablic rejestracyjnych, umożliwiające wjazd na teren parkingów bez używania kart dostępu, czy nowoczesne elektroniczne systemy kontroli dostępu w standardzie QR CODE pozwalające za pomocą aplikacji na dostęp do uprawnionych miejsc parkingowych za pomocą smartfona. Takie rozwiązania ułatwiają również życie gościom, co ma niebagatelne znaczenie w budowaniu biznesowych relacji.

Ale rozwój technologii i nowoczesne rozwiązania systemowe to nie wszystko. Znaczenia nabierają również drobiazgi, z pozoru mało istotne – wystawianie na recepcjach koszy ze świeżymi owocami oraz organizowanie dla społeczności związanej z nieruchomością różnego rodzaju eventów, np. pikników, akcji mikołajowych czy akcji typu „Chill Out Day”.  Większość tego typu usług jest organizowana właśnie przez zarządcę. To dodatkowa praca, której zarządcy jeszcze kilka lat temu nie wykonywali, ale to właśnie rolą zarządcy jest nieustanne poszukiwanie rozwiązań podnoszących wartość nieruchomości. Takie działania zawsze przynoszą wymierne korzyści, podnoszą w oczach najemców wartość nieruchomości, zacieśniają relację z jej zarządcą i właścicielem, a także przyczyniają się do większej identyfikacji pracowników z miejscem pracy.