20 lat Colliers w Polsce!.
Rośliśmy razem z polską gospodarką
Colliers International obchodzi w tym roku dwudziestolecie obecności na polskim rynku. Przez ten czas zmieniło się niemal wszystko. Choć chyba „rewolucja”, a nie „zmiana” jest tu właściwszym słowem.
Dwadzieścia lat temu rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce dopiero kiełkował. Nowoczesne biurowce można było policzyć na palcach jednej ręki, podobnie jak wszechobecne dzisiaj centra handlowe czy parki logistyczne.
Mieszkając w jednym z dużych miast Polski, takim jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, trudno docenić ilość i jakość zmian, jakie zaszły w ciągu ostatnich 20 lat. Weźmy dla przykładu Warszawę. W połowie lat 90. krajobraz wyznaczało zaledwie kilka obiektów – Pałac Kultury i Nauki, Intraco i Novotel. Po latach nowe centra handlowe, hotele i monumentalne budynki biurowe nadały stolicy wielkomiejskiego charakteru, a wysoki standard powstających obiektów istotnie wpłynął na międzynarodowy prestiż zarówno Warszawy, jak i Polski.
Ponad dwie dekady temu, równolegle z metamorfozą miejskiej linii horyzontu, rodził się rynek pośrednictwa. Początki Colliers w Polsce to zaledwie kilka osób. Dziś firma zatrudnia blisko 300 pracowników w 7 biurach w Polsce. Pokazuje to, jak bardzo przez te lata urosło zapotrzebowanie na takie usługi, choć ich charakter bardzo się zmienił. Z pośrednika Colliers przeobraził się w firmę doradczą, z szerokim zakresem specjalistycznych, komplementarnych linii serwisowych, których paleta wciąż rośnie.
Ostatnie dwadzieścia lat w Polsce to okres zmiany nie tylko na rynku powierzchni komercyjnych, ale też szereg wydarzeń społeczno-politycznych. W 1996 roku Polska stała się pełnoprawnym członkiem OECD, trzy lata później weszła do NATO, a w 2004 została przyjęta do Unii Europejskiej. Dzięki tym wydarzeniom wzrosło zaufanie do Polski, a w ślad za tym zwiększyła się liczba inwestycji zagranicznych.W 1997 roku PKB Polski wynosiło 143 mld euro, a w 2015 już niemal 475 mld euro – nastąpił zatem wzrost o ok. 230%. Przez 20 lat zmieniały się nie tylko wartości inwestycji zagranicznych w Polsce, ale przede wszystkim pochodzenie kapitału i zainteresowanie inwestorów. Pod koniec lat 90. w Polsce budowali głównie Amerykanie, Francuzi i Niemcy. Dzisiaj kapitał płynie z innych destynacji – Malezji czy RPA – a inwestorzy interesują się branżami opartymi na wiedzy. Dlatego tak dynamicznie rozwijają się w Polsce centra usług wspólnych czy ośrodki badawczo-rozwojowe.
Rok 2017 jest dla Colliers w Polsce rokiem analiz i podsumowań, ale to także czas celebracji, bo do tej pory udało się osiągnąć naprawdę wiele. Obchody 20-lecia Colliers potrwają cały rok. Na tę okazję przygotowaliśmy okolicznościowe logo.
Kampania komunikacyjna zbudowana została wokół najważniejszych aspektów rynku nieruchomości komercyjnych i okresu transformacji w ciągu ostatnich dwóch dekad. Zapraszamy Państwa do wspólnego świętowania!